Προσεγγίζοντας τη Χαρισματικότητα:
Εκπαιδευτική και Συμβουλευτική

Διάρκεια Προγράμματος

12 Μήνες

Ώρες Διδασκαλίας

600 ώρες

Μονάδες ECVET

30

Περίοδος Προγράμματος

01/03/21 – 01/03/22

Δίδακτρα Προγράμματος

499 € σε δύο δόσεις

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ & ΣΚΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το Ετήσιο Πρόγραμμα Εξειδίκευσης “Προσεγγίζοντας την χαρισματικότητα: Εκπαιδευτική και συμβουλευτική υποστήριξη χαρισματικών παιδιών, εφήβων και ενηλίκων και των οικογενειών τους”, προσφέρει γενικές αλλά και εξειδικευμένες γνώσεις στην κατανόηση των ιδιαίτερων αναγκών των χαρισματικών παιδιών, εφήβων και ενηλίκων, των κριτηρίων και διαδικασιών αναγνώρισης και ανίχνευσης, των τεχνικών και των εργαλείων εκτίμησης, των στρατηγικών που ανταποκρίνονται στις κοινωνικές, συναισθηματικές και γνωστικές τους ανάγκες, τα αναπτυξιακά πρότυπα και μοτίβα συμπεριφοράς, τις νευροβιολογικές λειτουργίες του εγκεφάλου, τα ‘διαγνωστικά’ κριτήρια και τις ‘διαγνωστικές’ κατηγορίες, στις οποίες κατά κανόνα εντάσσονται, την εκπαιδευτική υποστήριξη και τις διδακτικές προσεγγίσεις προσανατολισμένες στις ειδικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των χαρισματικών μαθητών, την εξειδικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη των χαρισματικών παιδιών, εφήβων, ενηλίκων και των οικογενειών τους κ.ά.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι/ες θα είναι σε θέση:

· να γνωρίζουν τις έννοιες, τους ορισμούς, τις θεωρίες, τις προσεγγίσεις και τα μοντέλα για τη χαρισματικότητα, το ταλέντο και τη νοημοσύνη

· να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τα ιδιαίτερα γνωστικά, γνωσιακά, συναισθηματικά και ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά των χαρισματικών παιδιών, εφήβων και ενηλίκων

· να αναγνωρίζουν, κατανοούν, διαχειρίζονται και υποστηρίζουν τις ιδιαίτερες γνωστικές, γνωσιακές, εκπαιδευτικές, μαθησιακές, συναισθηματικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των χαρισματικών παιδιών, εφήβων και ενηλίκων και των οικογενειών τους

· να αναγνωρίζουν τα χαρισματικά παιδιά, εφήβους και ενήλικες και να παραπέμπουν σε κατάλληλες δομές για εκτίμηση και υποστήριξη

· να αναπτύσσουν κατάλληλες μαθησιακές, εκπαιδευτικές, κοινωνικές και επαγγελματικές/εργασιακές ευκαιρίες και περιβάλλοντα για τους χαρισματικούς και να προσαρμόζουν τη μαθησιακή διαδικασία στις μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες τους

· να παρέχουν εκπαιδευτική και συμβουλευτική υποστήριξη στα χαρισματικά παιδιά, εφήβους και ενήλικες και τις οικογένειές τους

Σε ποιους απευθύνεται:

Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων, Στελέχη Εκπαίδευσης, Στελέχη των ΚΕΣΥ, ΣΔΕΥ και ΕΔΕΑΥ και των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, στο Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό και στο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, σε Σχολικούς Ψυχολόγους, Σχολικούς Κοινωνικούς Λειτουργούς και Σχολικούς Νοσηλευτές, σε Ειδικούς Παιδαγωγούς Παράλληλης Στήριξης και σε Εκπαιδευτικούς των Τμημάτων Ένταξης, σε Εκπαιδευτικούς ΙΕΚ, σε Στελέχη των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων, σε Ειδικούς και επαγγελματίες ψυχικής υγείας, σε φοιτητές, γονείς, και κάθε ενδιαφερόμενο που αναζητά μια σφαιρική κατάρτιση στη συγκεκριμένη θεματική.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με:

από απόσταση Ηλεκτρονική Μάθηση (e-Learning)

On line -εξ αποστάσεως ασύγχρονη διδασκαλία και τέσσερις εποπτικές σύγχρονες τηλεδιασκέψεις

ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ & ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

Ένα τεστ με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στο τέλος του Προγράμματος

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Διδακτική Ενότητα 1

Εννοιολογικοί ορισμοί και ιστορική ανασκόπηση

Διδακτική Ενότητα 2

Θεωρίες, προσεγγίσεις και μοντέλα για την Νοημοσύνη, την Χαρισματικότητα και την Δημιουργικότητα

Διδακτική Ενότητα 3

Χαρακτηριστικά των χαρισματικών παιδιών, εφήβων και ενηλίκων

Διδακτική Ενότητα 4

Αναγνώριση και εκτίμηση της χαρισματικότητας

Διδακτική Ενότητα 5

Η Νευροβιολογική βάση της Χαρισματικότητας

Διδακτική Ενότητα 6

Αναπτυξιακά πρότυπα και Αναπτυξιακές προκλήσεις στην χαρισματικότητα

Διδακτική Ενότητα 7

Χαρισματικότητα και Διαγνώσεις/Υποδιαγνώσεις/Παραδιαγνώσεις/Διπλές/Λανθασμένες Διαγνώσεις

Διδακτική Ενότητα 8

Ο χαρισματικός στα πλαίσια

Διδακτική Ενότητα 9

Εκπαιδευτική υποστήριξη χαρισματικών μαθητών και φοιτητών – Νομοθετικό και Εκπαιδευτικό πλαίσιο – Διδακτικές προσεγγίσεις

Διδακτική Ενότητα 10

Συμβουλευτική υποστηρίξη χαρισματικών παιδιών, εφήβων και ενηλίκων

Διδακτική Ενότητα 11

Ένα συστημικό μοντέλο για την χαρισματικότητα

Διδακτική Ενότητα 12

Τελική Αξιολόγηση Προγράμματος