Διδασκαλία της Ελληνικής ως
Δεύτερης Ξένης Γλώσσας

Διάρκεια Προγράμματος

12 Μήνες

Ώρες Διδασκαλίας

450 ώρες

Μονάδες ECVET

22,5

Περίοδος Προγράμματος

01/03/21 – 01/03/22

Δίδακτρα Προγράμματος

499 € σε δύο δόσεις

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ & ΣΚΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Σκοπός του Προγράμματος είναι η εξειδίκευση των συμμετεχόντων σε κομβικά θέματα (θεωρητικά και πρακτικά) διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και η καλλιέργεια και ανάπτυξη των επαγγελματικών δεξιοτήτων τους.

Ειδικότερα, η προσέγγιση σύγχρονων αρχών και τεχνικών της επικοινωνιακής μεθόδου διδασκαλίας σε άτομα με διαφορετικές επικοινωνιακές, συναισθηματικές και μαθησιακές ανάγκες, ατομικούς ρυθμούς μάθησης, δεξιότητες και πολιτισμικές αναφορές (θρησκεία, έθιμα, συνήθειες, αξίες κλπ) για την κατάκτηση δεξιοτήτων. Τα προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου επιχειρούν να καλύψουν τα κενά στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών, των στελεχών ανθρωπιστικών οργανώσεων και των πολιτών, σχεδιάζοντας και οργανώνοντας επιστημονικά επαγγελματικά προγράμματα, διεπιστημονικά και καινοτόμα, τα οποία ανοίγουν νέες ατραπούς και διεξόδους σε εκείνους, που θα τα παρακολουθήσουν.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι /ες θα είναι σε θέση να:

  • Γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής γλώσσας
  • Καταλαβαίνει τον βασικό μηχανισμό της ελληνικής γλώσσας
  • Κατανοεί τα βασικά μοντέλα διδασκαλίας
  • Υιοθετεί και εφαρμόζει αποτελεσματικά τα διδακτικά μοντέλα
  • Διδάσκει σε αλλόγλωσσους μαθητές
  • Προάγει την κουλτούρα ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση, χωρίς διακρίσεις ή περιορισμούς εκμάθηση της ελληνικής σε αλλόγλωσσους μαθητές
  • Εκτιμά τη «διαφορετικότητα» και την ειρηνική συνύπαρξη, δημιουργίας και προόδου

ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

On line  -εξ αποστάσεως ασύγχρονη διδασκαλία

ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ & ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

Ένα τεστ με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στο τέλος του Προγράμματος

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Διδακτική Ενότητα  1

Ιστορία και εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας – Όψεις της Γλώσσας

Διδακτική Ενότητα  2

Κοινωνικές νόρμες για τη σχολική ενσωμάτωση και συνεκπαίδευση αλλογενών

Διδακτική Ενότητα  3

Στοιχεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης- χαρακτηριστικά και ανάγκες μεταναστών και προσφύγων μαθητών

Διδακτική ενότητα 4

Διαχείριση διαπολιτισμικής τάξης

Διδακτική Ενότητα  5

Σχεδιασμός και διαχείριση μαθήματος

Διδακτική Ενότητα  6

Γλωσσική Διδασκαλία σε παιδιά.-εστίαση στον ειδικό μαθητικό πληθυσμό (πρόσφυγες-μετανάστες)

Διδακτική Ενότητα  7

Τεχνολογία και διδασκαλία Ξένης Γλώσσας

Διδακτική Ενότητα  8

Θέματα Ειδικής Αγωγής στην Εκμάθηση της Γλώσσας

Διδακτική ενότητα 9

Θέματα αξιολόγησης – Η Αξιολόγηση της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας

Διδακτική ενότητα 10

Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών

Διδακτική Ενότητα  11

Ανατροφοδότηση εκπαιδευόμενων

Διδακτική Ενότητα  12

Τελική Αξιολόγηση Προγράμματος