Διαπολιτισμική Αγωγή και Ετερότητα
Διάρκεια Προγράμματος
12 Μήνες
Ώρες Διδασκαλίας
450 ώρες
Μονάδες ECVET
22,5
Περίοδος Προγράμματος
01/03/21 – 01/03/22
Δίδακτρα Προγράμματος
499 € σε δύο δόσεις
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ & ΣΚΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Η εξειδίκευση των συμμετεχόντων (απόκτηση κατάλληλων γνώσεων, δεξιοτήτων/ικανοτήτων και στάσεων) σε θεωρητικά και πρακτικά θέματα για την εκπαίδευση των προσφύγων, λαμβάνοντας υπόψη και αξιοποιώντας επιστημολογικά τις κείμενες διατάξεις και την ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου πληθυσμού.
Ειδικότερα, η προσέγγιση σύγχρονων αρχών και τεχνικών της επικοινωνιακής μεθόδου διδασκαλίας σε άτομα με διαφορετικές επικοινωνιακές, συναισθηματικές και μαθησιακές ανάγκες, ατομικούς ρυθμούς μάθησης, δεξιότητες ή πολιτισμικές αναφορές (θρησκεία, έθιμα, συνήθειες, αξίες κλπ.), ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις πραγματικές εκπαιδευτικές τους ανάγκες και προσδοκίες.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι /ες θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζουν τις τρέχουσες επιστημονικές εξελίξεις και τη συναφή μεθοδολογία στη διδασκαλία της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.
- αντιμετωπίζουν πρακτικά ζητήματα διδασκαλίας και να διαχειρίζονται την τάξη, η οποία απαρτίζεται από μαθητές διαφορετικής πολιτισμικής προέλευσης.
- αντιλαμβάνονται τις πιθανές «επιπτώσεις» του ανήκειν σε μειονότητες (εθνικές, θρησκευτικές, πολιτισμικές, κοινωνικές).
- σχεδιάζουν, να οργανώνουν και να αξιολογούν μαθήματα και εκπαιδευτικό υλικό, για όλους τους μαθητές διαφορετικών καταβολών και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων προσεγγίζουν μεθοδολογικά σωστά τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.
- διαχειρίζονται αποτελεσματικά μια διαπολιτισμική τάξη.
- να συνθέτουν σε επιστημονικό επίπεδο, δεδομένα και ιδέες.
- γνωρίζουν το νομοθετικό πλαίσιο για μετανάστες και πρόσφυγες.
- προωθούν την ενσυναίσθηση σε άλλους, που είναι διαφορετικοί.
- παρέχουν υπηρεσίες συμβουλευτικής στήριξης και συναισθηματικής ενδυνάμωσης των προσφύγων μαθητών και των οικογενειών τους.
- εξελιχθούν επιστημονικά και να αποκτήσουν ένα ισχυρό εργαλείο στο βιογραφικό και το επιστημονικό τους οπλοστάσιο.
ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
On line -εξ αποστάσεως ασύγχρονη διδασκαλία
ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ & ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Ένα τεστ με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στο τέλος του Προγράμματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Διδακτική Ενότητα 1
Εννοιολογικό πλαίσιο αναφοράς της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Διδακτική Ενότητα 2
Ανθρώπινα Δικαιώματα-Διαπολιτισμική Επικοινωνία-Βιωματική Μάθηση στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Διδακτική Ενότητα 3
Χαρακτηριστικά προσφύγων/μεταναστών-ασυνόδευτοι ανήλικοι και Εκπαίδευση
Διδακτική ενότητα 4
Προβλήματα, ανάγκες και προσδοκίες προσφύγων/μεταναστών
Διδακτική Ενότητα 5
Αποτελεσματικές Πρακτικές Υποδοχής, Εκπαίδευσης και Ένταξης προσφύγων/μεταναστών και Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων
Διδακτική Ενότητα 6
Αναστοχαστικά αναλυτικά προγράμματα και μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης
Διδακτική Ενότητα 7
Διδακτικές στρατηγικές και μέθοδοι διδασκαλίας της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας
Διδακτική Ενότητα 8
Σχεδιασμός και υλοποίηση Διαπολιτισμικών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
Διδακτική ενότητα 9
Διαχείριση διαπολιτισμικής τάξης
Διδακτική ενότητα 10
Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών
Διδακτική Ενότητα 11
Ανατροφοδότηση εκπαιδευόμενων
Διδακτική Ενότητα 12
Τελική Αξιολόγηση Προγράμματος